Bezpieczeństwo przeciwpożarowe

Bezpieczeństwo przeciwpożarowe w miejscu pracy

Bezpieczeństwo przeciwpożarowe w miejscu pracy jest zagadnieniem bardzo obszernym. O tym, jak wiele aspektów składa się na szeroko pojęte bezpieczeństwo przeciwpożarowe, świadczyć może fakt, że na temat ten powstają artykuły, książki, filmy edukacyjne a nawet prace naukowe! Nie oznacza to jednak, że pracodawca, zamiast zająć się rozwojem przedsiębiorstwa, musi studiować ustawy, rozporządzenia i interpretacje prawne. Od tego są specjaliści. Od tego jesteśmy my.

Co warto wiedzieć

Obowiązki pracodawcy dotyczące zagadnień przeciwpożarowych to między innymi:

  • przeszkolenie pracowników;
  • wyznaczenie pracowników do zwalczania pożarów i kierowania ewentualną ewakuacją;
  • wyznaczenie w zakładzie pracy miejsca ewakuacji;
  • zapoznanie pracowników z instrukcją postępowania w zakresie bezpieczeństwa przeciwpożarowego;

Szczegółowo zadania te opisane zostały w takich aktach prawnych jak:

  • Ustawa Kodeksu Pracy;
  • Rozporządzenie Ministra Gospodarki i Pracy (1989) związane z bezpieczeństwem i zdrowiem ;
  • Unijna Dyrektywa Rady 89/391/EWG;
  • Ustawa O Ochronie Przeciwpożarowej.

Jak widać z powyższego opisu, przepisów pożarowych, które obowiązują w Polsce przedsiębiorców, jest sporo. Dlatego też nasza firma pomaga Przedsiębiorstwom w wypełnieniu wszystkich wymogów i obowiązków w tym zakresie:

  • wykonujemy audyty przeciwpożarowe;
  • szkolimy pracowników;
  • tworzymy dokumentację;
  • przygotowujemy procedury (scenariusze) dotyczące zachowania w sytuacji pożaru i ewakuacji;
  • reprezentujemy Przedsiębiorców przed urzędami dokonującymi kontroli przeciwpożarowych jak Inspekcja Pracy czy PSP;
  • pomagamy wdrożyć rozwiązania, mające na celu zminimalizowanie ryzyka wystąpienia pożaru poprzez specjalistyczne analizy pomieszczeń oraz scenariuszy eksploatacji poszczególnych pomieszczeń.

Słowem: pozostajemy do Państwa dyspozycji tak, aby pracowało Wam się bezpiecznie. Gasimy pożary zanim powstaną.