Bezpieczeństwo przeciwpożarowe w miejscu pracy
Bezpieczeństwo przeciwpożarowe w miejscu pracy jest zagadnieniem bardzo obszernym. O tym, jak wiele aspektów składa się na szeroko pojęte bezpieczeństwo przeciwpożarowe, świadczyć może fakt, że na temat ten powstają artykuły, książki, filmy edukacyjne a nawet prace naukowe! Nie oznacza to jednak, że pracodawca, zamiast zająć się rozwojem przedsiębiorstwa, musi studiować ustawy, rozporządzenia i interpretacje prawne. Od tego są specjaliści. Od tego jesteśmy my.Co warto wiedzieć
Obowiązki pracodawcy dotyczące zagadnień przeciwpożarowych to między innymi:
- przeszkolenie pracowników;
- wyznaczenie pracowników do zwalczania pożarów i kierowania ewentualną ewakuacją;
- wyznaczenie w zakładzie pracy miejsca ewakuacji;
- zapoznanie pracowników z instrukcją postępowania w zakresie bezpieczeństwa przeciwpożarowego;
Szczegółowo zadania te opisane zostały w takich aktach prawnych jak:
- Ustawa Kodeksu Pracy;
- Rozporządzenie Ministra Gospodarki i Pracy (1989) związane z bezpieczeństwem i zdrowiem ;
- Unijna Dyrektywa Rady 89/391/EWG;
- Ustawa O Ochronie Przeciwpożarowej.
Jak widać z powyższego opisu, przepisów pożarowych, które obowiązują w Polsce przedsiębiorców, jest sporo. Dlatego też nasza firma pomaga Przedsiębiorstwom w wypełnieniu wszystkich wymogów i obowiązków w tym zakresie:
- wykonujemy audyty przeciwpożarowe;
- szkolimy pracowników;
- tworzymy dokumentację;
- przygotowujemy procedury (scenariusze) dotyczące zachowania w sytuacji pożaru i ewakuacji;
- reprezentujemy Przedsiębiorców przed urzędami dokonującymi kontroli przeciwpożarowych jak Inspekcja Pracy czy PSP;
- pomagamy wdrożyć rozwiązania, mające na celu zminimalizowanie ryzyka wystąpienia pożaru poprzez specjalistyczne analizy pomieszczeń oraz scenariuszy eksploatacji poszczególnych pomieszczeń.
Słowem: pozostajemy do Państwa dyspozycji tak, aby pracowało Wam się bezpiecznie. Gasimy pożary zanim powstaną.